19.04.2021

Zapytanie ofertowe – jak je stworzyć?

Zapytanie ofertowe często sprawia wiele trudności. Osoby, które je formułują, pomijają wiele parametrów, niezbędnych do prawidłowego obliczenia usługi czy kosztu produktu. Bywa, że my także otrzymujemy niekompletne i wymagające uzupełnień prośby o wycenę druku książki.
Klienci wysyłają nieprecyzyjne zapytania, na które czasami nie sposób odpowiedzieć. Trudno bowiem  wyliczyć cenę produkcji nie znając np. docelowego nakładu lub liczby stron publikacji. Poniżej krótka podpowiedź, co powinno znaleźć się w zapytaniu ofertowym kierowanym do drukarni.

Do przygotowania oferty potrzebujemy:

format publikacji: w milimetrach (gdzie pierwszy wymiar oznacza szerokość książki, a drugi wysokość)
wnętrze: liczba stron / kolorystyka – czarne czy kolorowe / rodzaj papieru – w tym jego gramatura [jeśli klient nie ma wybranego konkretnego rodzaju surowca – prosimy o opisowe wskazanie, na jakim papierze produkt ma być wydrukowany]
okładka: czarna czy kolorowa / folia błyszcząca czy matowa / inne uszlachetnienia
oprawa: twarda szyta nićmi / twarda klejona / miękka szyta nićmi /
miękka klejona / miękka szyta drutem (zeszytowa) / spiralowa – w oprawie miękkiej / spiralowa – w oprawie twardej
pakowanie: indywidualne w folię / kartony / paleta / inne wymagania
akcept: proof elektroniczny / wydruki do akceptacji
sygnalne: czy mamy wysyłać egzemplarze z nakładu – np. na inny adres niż całość zamówienia
dostawa: kraj dostawy (tak, czasami zdarza się, że klient piszący do nas np. po angielsku nie wskazuje, gdzie książki mamy dostarczyć – to ważna informacja do skalkulowania transportu), czy dostawa całości pod jeden adres, czy w kilka miejsc
waluta: rodzaj waluty, w której mamy wystawić fakturę
nakład: liczba egzemplarzy

zapytanie ofertowe

Zapytanie ofertowe – nie taki diabeł straszny jak go malują

I to właściwie tyle.
Niedużo, prawda?
Mamy nadzieję, że nasze podpowiedzi ułatwią Państwu konstruowanie zapytań ofertowych. My jesteśmy przekonani, że tak sprecyzowane zapytania usprawnią komunikację pomiędzy zlecającym a drukarnią i skrócą czas przygotowania oferty.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Zagłosuj!)
Loading...
joanna zielinska

Joanna Zielińska

Kierownik Działu marketingu w Totem.com.pl. Entuzjastka tak wielu rzeczy, że nie sposób ich tu wymienić. Uwielbia starocie. Lubi czytać i podejrzewa, że także biegać, gdyby w końcu zaczęła 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Twoje imię wraz z treścią komentarza zostaną opublikowane na blogu.
Administratorem tych danych będzie firma Totem.com.pl
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.